Interview Saskia (August&July): Fijne vakantiehuizen vinden zonder urenlang zoeken

We kennen het allemaal wel… Je bent op zoek naar een leuk hotelletje of vakantiehuis maar na drie uur zoeken op het internet kom je echt nergens dat én betaalbaar is, bereikbaar en er leuk uit ziet. En oja er moet ook nog wat te doen zijn in de omgeving. Die frustratie inspireerde Saskia Groenheijde (voorheen bijzondere-adresjes.nl) om een nieuw verzamelplatform August&July met de fijnste vakantiehuizen te lanceren. Vanaf vandaag is het officieel in de lucht. Ik sprak met Saskia over haar motto ‘Summer is a state of mind’ en de bloggers die de accommodaties uitzoeken.  

Sanne: ‘Summer is a state of mind’ is jouw motto. Hoe zien we dat terug in de website?

Saskia: “Dat zie je enerzijds visueel terug door de frisheid en het zomerse gevoel van de huisstijl. Maar anderzijds ook in de selectie van de adresjes. Ontspannen en vrij zijn, het gevoel waar de zomer voor staat is een belangrijk criterium voor alle adresjes die op de site komen.

Sanne: Welke soorten accommodaties kun je bij August&July vinden en waar bevinden die zich?

Saskia: “Wij richten ons nu op adresjes in Europa. Daar reizen we als Nederlanders toch het meeste rond. We hebben vooral mooie boetiekhotels, leuke bed & breakfasts, vakantiehuizen en tipitenten geselecteerd. De adresjes zijn niet te groot, maar ook niet te klein, authentiek en smaakvol ingericht. Betaalbaarheid is daarbij ook een belangrijke factor, de accommodaties variëren tussen de €80 en €200 per nacht. Je vindt bij ons niet de budgetadressen want dat zijn nou juist niet die pareltjes. En bij unlimited budget kun je echt overal wat vinden. Verder vinden we het belangrijk dat er genoeg leuks te doen is in de buurt, zo’n 10 – 15 minuten vanaf je plekje.”

Sanne: Waarom ben je dit verzamelplatform gestart? Er zijn toch al legio website’s waarop we hotels en vakantiehuizen kunnen boeken?

Saskia: “Ik merkte steeds als ik mijn eigen vakantie ging boeken, dat ik het erg lastig vond om een goed vakantieadres te vinden. Als je op boekingswebsites komt zie je letterlijk door de bomen het bos niet meer en wordt het gedreven door commercie. Ik mis daar bovendien de inspiratie en de echt mooie (en betaalbare) accommodaties. Daarbij wil ik er op kunnen vertrouwen dat als je iets vind, het ook echt geweldig is. Je hoeft dus niet weer reviews op alle platformen na te pluizen. Bij bijna alle adresjes op August&July, dat zijn er nu zo’n 35 accommodaties ben ik zelf, een van mijn kritische bloggers of vrienden geweest. En dat echte verzamelen zit er al vanaf kinds af aan in, ik maakte mijn eigen buurtkrant toen ik tien was. Ik knipte stukjes uit andere kranten en tijdschriften, plakte dat samen en mijn vader kopieerde het op zijn werk. De hele buurt had een abonnement.”

Foto: Saskia op een fijn adresje in Portugal (Foto: August&July)

Sanne: Hoe is het proces bij August&July vergaan?

Saskia: “Ongeveer een jaar geleden heb ik het concept bedacht en ben ik begonnen met de huisstijl en eerste frames van de website. Pas vanaf afgelopen maart ben ik fulltime gestart om nieuwe adressen toe te voegen en iedere week wordt dat meer en meer. Ik pluis alles uit, ik loop recensies na op de verschillende websites. Nu merk ik dat er ook steeds meer hotels komen die zichzelf aanmelden. Verder zijn we volop bezig met de content op het blog, een belangrijk onderdeel van onze site. We zijn niet alleen maar een lijst van vakantiehuizen.”

Sanne: Wat onderscheidt August&July van website’s als Eliza was Here, Origineelovernachten en BijzonderPlekje?

Saskia: “Wij vormen de combinatie van inspiratie en praktische informatie. We hebben zowel een blog als de zorgvuldig uitgezochte adresjes. De meeste andere platforms hebben een van beide. Daarnaast is de authentiekheid van August&July belangrijk, wij worden niet gedreven door betaalde vermeldingen en alle adresjes zijn echt getest of aanbevolen. Er zullen heus wel wat adresjes overeenkomen, maar wij maken een  combinatie van steden en landelijke adresjes in heel Europa. Bovendien zijn wij volledig in twee talen, Nederlands en Engels.” 

Sanne: Je hebt jezelf gestoord aan de commercie van andere verzamelwebsites. Wat is jouw verdienmodel?

Saskia: “Ik geloof vooral dat je met pure authentieke content het verschil kunnen maken. Ons doel is nu vooral bezoekers bereiken en mensen blij maken met mooie adresjes. Dan komt het verdienmodel vanzelf wel. Ik geloof er niet in om op basis van de fee’s die hotels betalen een geloofwaardig platform neer te zetten. Authenticiteit duurt het langste. Op ten duur wil ik natuurlijk samenwerkingen aangaan met VVV’s en merken die met reizen te maken hebben.”

Sanne: Ik zag dat jullie al 17.000 Facebook fans hebben. Hoe komen jullie daaraan?

Saskia: “August&July is doorgestart vanuit bijzondere-adresjes.nl en dat biedt het voordeel dat we onze oude fans hebben kunnen verhuizen. Hierover hebben we hen natuurlijk ge-update en we hebben vooral terug gekregen dat ze hier heel blij mee zijn!”

Bloggers August&July

Foto: Het bloggersteam (foto: August&July)

Sanne: Je hebt nu een groep van bloggers om je heen verzameld die niche-adresjes tippen. Hoe heb je hen geselecteerd?

Saskia: “Een aantal bloggers kende ik al en daarnaast heb ik via LinkedIn een oproep gedaan, dit heeft wel 100.000 mensen bereikt. Ik heb vooral geselecteerd op expertises en niches als gezinssituatie en reiservaring. Ik heb met iedereen een persoonlijk gesprek gehad en we hebben veel contact en regelmatig meetings en workshops.  

Sanne: Als andere bloggers zich willen aanmelden als expert op August&July, wat moeten ze dan doen?

Saskia: “We zoeken nog bloggers die vooral expert zijn in Frankrijk en Duitsland. En een native Engels voor de internationale tak. Het gaat daarbij niet om de accommodaties alleen maar ook regio’s en gebieden. Bloggers moeten het vooral leuk vinden om te schrijven over hun passie over reizen. En af en toe een adresje testen natuurlijk.

 Foto: Posada Terra Santa in Palma, Mallorca, favoriet van Saskia. (Foto: August & July)

Sanne: Wat zijn je eigen favorieten van het hele platform?

Saskia: “Ik hou het meeste van boetiekhotels net buiten een stadje. Lastig om te kiezen uit een selectie van mijn eigen selectie. Ik hou vooral ook van rust, want ik woon in het levendige Amsterdam en daarnaast is het personeel en de gastvrouw voor mij ook heel belangrijk. Vandaar dat ik ga voor een fijn plekje op Palma, Mallorca. Posada Terra Santa is een finca aan de rand van het centrum. Authentiek van buiten en een prachtig design binnen. Precies waar ik van hou! Ook The Pink Pepper Tree op Mallorca vind ik fijn!”

Sanne: En heb jezelf je aankomende tripje al gepland?

Saskia: “Ja ik wil het Noorderlicht gaan zien en daarnaast wil ik graag naar Kopenhagen. Een blogger is hier al geweest en ik wil graag wat acccommodaties bezoeken in combinatie met alternatief kerstshoppen.”

Fijne vakantiehuizen vinden

August&July is dus het nieuwste platform om fijne vakantiehuizen accommodaties in Europa te ontdekken. Inspiratie door leuke blogs en praktische informatie op een website. www.augustjuly.com 

Sanne Bakker

Sanne Bakker is eigenaar van ensanne reist. Sanne houdt van stedentrips maken en daarbij een hoop dingen bezoeken. Ze is geïnteresseerd in kunst, musea en WW2. Ook is ze in voor echte Try before you die avonturen. Daarbij heeft ze haar diploma in de Reisjournalistiek gehaald.

Deel dit bericht op...
[jpshare]
2 reacties op “Interview Saskia (August&July): Fijne vakantiehuizen vinden zonder urenlang zoeken”
  1. Jenny schreef:

    Wat een interessant concept! Ik herken het wel: het is soms zo lastig om op booking.com wat leuks te vinden, het aanbod is enorm.

    Ik zoek nog wat voor de herfst (geen idee waar) en zal tzt zeker een kijkje nemen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© copyright ensanne.nl

Ontdek meer van ensannereist

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder